סודות התבלינים: כמון - תבליני טעם וריח

סודות התבלינים: כמון

הכמון הוא בן למשפחת הסוככיים, מה שאומר שהוא קרוב משפחה של הפטרוזיליה, הכוסברה, השמיר והגזר. יותר מכל הוא מאופיין בטעם אדמתי ייחודי ועמוק, והוא חביב הקהל במטבחים של ארצות ערב, בדגש על אזור המגרב: מרוקו, אלג'יריה ותוניס, וגם במזרח הרחוק, בעיקר בהודו

קווים לדמותו: הכמון הוא בן למשפחת הסוככיים, מה שאומר שהוא קרוב משפחה של הפטרוזיליה, הכוסברה, השמיר והגזר. יותר מכל הוא מאופיין בטעם אדמתי ייחודי ועמוק, והוא חביב הקהל במטבחים של ארצות ערב, בדגש על אזור המגרב: מרוקו, אלג'יריה ותוניס, וגם במזרח הרחוק, בעיקר בהודו – שם הוא מצטרף לתערובות תבלינים מפורסמות כמו הגאראם מסאלה. בארץ זהו אחד התבלינים הפופולריים ביותר – בין חמשת התבלינים שקונים פה הכי הרבה.צורות בהן זמין: זרעים שלמים (שהם בת'כלס פרי מיובש) או טחון.
עוזר לבריאות? בוודאי. כבר שנים ידוע שהוא מסייע לתהליכי העיכול – ועוזר למנוע גזים, עצירות וכאבי בטן.
הוא משתלב במנות כמו: חריימה (ביחד עם קימל), קציצות, תערובות בשר מטוגנות, סלטים מרוקאיים כגון סלט סלק, סלט גזר או סלט מנגולד. בחנות הגבינות הקרובה לביתכם תוכלו למצוא גאודה הולנדית שמתובלת בזרעיו, ויכול להיות שהוא גם מתחבא בחומוס האהוב עליכם. אם תסעו לניו אורלינס, תמצאו אותו בתערובות הקייג'ן והקריאול, והוא מוסיף עומק ואופי לתבשיל הצ'ילי קון קרנה המפורסם.

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות